آبسه دندانتان را جدی بگیرید

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::آبسه دندانی مرحله ای از انتشار عفونت است که تنها درمان دندان راه حل برطرف سازی مشکل نیست.
 
دکتر عبد الحمید ظفرمند در رابطه با آبسه دندان در گفتگو با خبرنگار   باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آبسه دندانی مرحله ای از انتشار عفونت است که تنها درمان دندان راه حل برطرف سازی مشکل نیست. بلکه باید بافت نرم و استخوان هم تحت مداوا قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد:این مشکل در ابتدا مینای دندان را درگیر می کنند (ایجاد پوسیدگی)، سپس این پوسیدگی به عاج دندان می رسد و نهایتا ریشه دندان و عروق خونی آن را درگیر خواهند کرد.
 
این دندان پزشک تصریح کرد: در صورتی که این مشکل (پوسیدگی) در مراحل ابتدایی و اولیه که هنوز در قسمت سطحی دندان است، برطرف گردد از پوسیدگی و ورود به مراحل دیگر جلوگیری خواهد شد.
 
ظفرمند با اشاره به خروج این عفونت که از عروق دندانی و قسمت انتهایی ریشه است، اظهار داشت: در صورتی که عفونت پیشرفت کند و اقدامی در جهت درمان آن صورت نگیرد در نهایت فک هم دچار مشکل می‌شود.به بیان ساده‌تر قسمت استخوانی و مخاط اطراف آن هم درگیر خواهد شد و با پیشرفت خود باعث تورم می‌شود که در ابتدا افزایش عروق خونی است، اما در مراحل بعدی منجر به ایجاد چرک و آبسه در محل مجاور دندان می‌شود.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی پیرامون نحوه درمان آبسه دندان افزود: در برخی موارد می‌توان دندان را نگه داشت اما در شرایط حاد که با بروز چرک و رسیدن به مرحله آبسه است حتماً باید چرک را تخلیه کرد و حتی دندان را کشید.
 
ظفرمند خاطرنشان کرد: گاهی مصرف دارو جهت تسریع بهبودی لازم است با توجه به این که حتماً باید تحت نظر متخصص باشد تا باعث مصرف اشتباه دارو و گم‌شدن علائم نشود.
 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید